Замисел оповідання дуже цікавий, як на мене. Наука, що випадково впускає в світ щось лихе і наукою непояснюване - ця тема мені подобається!
Але мушу сказати, що втілення цього замислу - є куди покращувати.
По-перше, чисто драматургічно: початок не чіпляє. Ми ще не маємо поняття, чому маємо співчувати Ярині, чому маємо читати про (поки що досить нецікаву) хворобу її батька? У першому уривку немає нічого загадкового, немає конфлікту, немає події. Далі Ярина ходить до професорки, а тоді до неї додому - але через пафосну репліки Ярининої подруги (про неї скажу нижче) ми вже розуміємо, куди хилиться історія. Багато подальших подій та спогадів (приміром, про дослід батька) не показуються, а розповідаються - або нас взагалі ставлять перед фактом, що от, справи такі. Через це історія стає пласкою, нецікавою. Потенційно захопливі, динамічні сцени зникають у мурмотінні героїв, що їх переповідають. Набагато краще все ж показувати все це!
Ну і ще є інфопрогрузи і "лекції" - без жодного спротиву і тиску герої прямо все розповідають, ще й дуже детально - приміром, Дана про світ і справи магів. Це знову розповідь, а не показування, і нічого незвичайного читач, звичний до фентезі, не чує. Ще й повтор інфи, бо про випуск лиха у світ ми вже знаємо.
Замість втрутитися у явно незвичайну ситуацію, Дана просто відправляє гоббіта Ярину до Ородруїна, а сама сидить в затишному Імладрисі, пробачте, квартирі. Чому Дана сама не пробує піти до Хранителів? Якщо їй не можна, то варто було показати її марні спроби достукатися до них до приходу Ярини. Хоча на випадок нещасного магічного випадку (соррі за тавтологію)) у магів мають бути якісь аварійні засоби зв'язку! Тим більше, якщо у Прадавнього просто в стіні є засіб порятунку!!! Чому всі так бояться за ним сходити? Чекають, хто захоче пожертвувати собою?
Дана взагалі не має ані мети, ані особистості, так і лишається картоном, який читає коротеньку лекцію і відправляє Ярину у квест. Було би набагато краще, якби Дана мала якісь власні цілі/обставини, які розходяться з цілями дівчини, були би показані дії самої лікарки, якісь її сумніви, конфлікти з Яриною. Але цього немає, на жаль.
В момент, коли Ярина викидає сумку в смітник - але отримує інфу про стан батька - автору якраз вдався дуже красивий внутрішній конфлікт. Спробуйте так зробити і з іншими героями! Але для цього ви маєте знати, чого вони, герої, хочуть, і чого бояться. Зробіть це хоча б для Дани. А краще для усіх
Подорож колектором Полтви - чудова, а от далі знову картонні Хранителі, які не хочуть допомагати просто тому, що не хочуть, і йди, дівчинко, на фіг, хоча є варіанти, причому не надто важкі у виконанні, як ми далі бачимо. А про ціну роботи Прадавнього Командор-то точно має знати! Та й Влад, мабуть, теж.
Дрібніші проблеми:
Цитата:
ознаки завершення літа
Цитата:
Вибач, що поставилася з недовірою
Канцелярит же, ну навіщо?
Цитата:
Дівчина змахнула зі щоки сльозу
Прошу вибачення, але штамп. Люди в горі плачуть, але це не єдиний спосіб передати горе в тексті. Люди, у яких 2 місяці важкий хворий, уже або ревуть, побачивши щось взагалі ліве, типу листочка на вікні - бо у них нервовий зрив - або в ступорі. Змахування сльози виглядає тут для мене, як поза чи манірність. Ну тобто це треба або інакше описати, або інакше передати стан героїні.
Світило з медуніверу - характеристика, яка у медиків викликає нервовий сміх

Найкращі фахівці завжди найменш помітні і регалій мають найменше. Ну бо постійно працюють, тягнуть тяжкий тягар, ще й роблять науку для світил

, тому й знають найбільше. Тож це теж виглядає штампом.
Цитата:
І це непізнане – воно зовсім поруч з нами.
Любий авторе чи авторко, ну не треба ідею твору прямо проговорювати - ще й на початку твору. Тобто ви вже спалили усю інтригу, по суті! А це останнє, що варто робити. Ідею ж читачі можуть вивести й самі. Це дивно сприймається, коли її прямо виголошують.
Далі, в принципі, всі ці помилки повторюються: канцелярит, не дуже уважна робота з матчастиною - цитувати їх всіх було б надто довго.
Цитата:
ні диму, ані вогню
варто пильнувати, щоб частки були однакові: ані-ані, ні-ні.
Цитата:
матового світильника на стіні
він зветься негатоскоп, просто на майбутнє
Ну і головне. У героя має бути тиск обставин. У Ярини він ніби є - доля батька. Але ми знаємо про її стосунки з батьком лише з розповідей. Ми не бачили, як Ярина (приміром) не спить котру ніч над його ліжком, ми не згадували моменти, де Ярина і батько були близькі, разом грали чи мали якісь родинні пригоди. Тож батько для нас - абстракція, і його смерть - статистика, а не особисте горе для читача. І так само описовим лишається зло, впущене в світ. Всі про нього кажуть, а ніхто не бачив. Чому воно зло, що в ньому небезпечного? Як починає змінюватися світ навколо батька? Чому ми маємо боятися цього зла більше, ніж директора школи чи пуйла?

Ми дізнаємося тільки, що зло
Цитата:
нагадувало то людину, то звіра, то незрозумілого монстра
Але якщо молодь його вже бачить, мабуть, варто його описати краще, ніж "незрозумілий монстр". Це Лафкрафту можна згадувати "жах, що не можна описати"

Нам варто створювати картинку.
Ну і якщо Командор вже фіксить зло, то варто чіткіше уточнити, що саме через це батько почав вмирати.
Дуже кортіло, щоб в фіналі герої вийшли на платформу львівського метро

(соррі, жартую)))
Резюмуючи: історія потенційно дуже цікава, але її треба ґрунтовно допилювати, причому структурно.
Хоча за основну ідею і Данила від мене плюс
Бажаю успіху на конкурсі!